Żywność tradycyjna polskim znakiem firmowym
qualit.pl
Wracamy na krajowe podwórko, na którym w dziedzinie handlu dzieje się bardzo wiele.
Choć czasy mamy nader nowoczesne, to zauważalna jest tendencja do stopniowego odwracania się od żywności przetworzonej i wytwarzanej na skalę masową.
Zamiast tego, ludzie wolą sięgać po tradycyjne smaki oraz produkty, w tym warzywa i owoce z upraw ekologicznych.
Trudno też porównywać smak i aromat marketowej kiełbasy z tą, która jest dziełem lokalnych masarni i rzemieślników, którzy swoje umiejętności dostali w spadku po przodkach.
Potencjał do rozwijania w Polsce segmentu żywności tradycyjnej jest wielki, zwłaszcza że praktykę jej wytwarzania zachowaliśmy i nie musimy niczego reaktywować.
Trzeba tylko wypromować to, co już jest – i to nie tylko na krajowym rynku.
Zagraniczny konsument z dużą chęcią sięga po nasze towary, bo utożsamia je z jakością i tradycją, której próżno szukać na Zachodzie.
Są to nasze walory, a nie obciążenie – jak chcieliby niektórzy zachłyśnięci europejskością.
Dlatego właśnie rodzimą żywność opłaca się promować i to na dużą skalę.